FAQ - Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Natalia Molik Zaktualizowano przez Natalia Molik

Co to jest uPacjenta.pl?

Jesteśmy firmą, która umożliwia zamawianie usług medycznych prosto do domu pacjenta. Za pośrednictwem serwisu można szybko i wygodnie zamówić domowe pobranie krwi, fizjoterapię, domowe KTG oraz wizytę lekarską lub pielęgniarsko-położniczą

Czy na terenie miasta mojego również świadczone są usługi uPacjenta?

Lista miast, w których dostępne są nasze usługi, stale się wydłuża. Aktualną listę znajdziesz tutaj: https://upacjenta.pl/gdzie-dzialamy

Dostępność usług można również sprawdzić wpisując adres, pod którym ma się odbyć wizyta domowa: https://upacjenta.pl/domowe-badania-krwi/zamowienie

W jakich laboratoriach przeprowadzane są badania?

Wszystkie badania pobieranych przez nas próbek przeprowadzane są w laboratoriach firmy DIAGNOSTYKA. Jest  to największa w Polsce sieć laboratoriów medycznych, obsługująca miliony pacjentów rocznie. 

W jaki sposób można odebrać wyniki badań?

Wyniki badań można pobrać ze strony www.wyniki.diag.pl wpisując numer zlecenia, który specjalista przekazał podczas wizyty domowej. Jeśli wolisz odebrać wyniki od razu w wersji papierowej, możesz udać się do dowolnego punktu pobrań sieci DIAGNOSTYKA. 

Ile kosztuje wizyta domowa/badanie/konsultacja?

Ceny usług oraz badań laboratoryjnych różnią się w zależności od regionu, w którym ma zostać zamówiona wizyta domowa. Aby zapoznać się z poszczególnymi cenami, należy wprowadzić adres wizyty na stronie: https://upacjenta.pl/domowe-badania-krwi/zamowienie

Ceny konsultacji są stale, dlatego konsultacja profilaktyczna kosztuje zawsze 29 zł, natomiast konsultacja wyników badań 49 zł. 

Gdzie jest dostępny cennik? Jakie są ceny badań i usług?

Ceny usług oraz badań laboratoryjnych różnią się w zależności od regionu, w którym ma zostać zamówiona wizyta domowa. Aby zapoznać się z cenami w Twojej miejscowości, należy wprowadzić adres wizyty na stronie: https://upacjenta.pl/domowe-badania-krwi/zamowienie, następnie przejść do kroku 'Usługi' i 'Badania' i znaleźć wybraną usługę/badanie.

Jaki jest czas oczekiwania na wyniki badań?

Czas oczekiwania na wyniki badań jest zależny od regionu, w którym są one realizowane oraz od rodzaju wykonywanych badań. Podczas wyboru badań, przy każdym z nich widnieje informacja o czasie oczekiwania na wynik,  podana w dniach roboczych. 

Czy można wykonać badania w trybie CITO?

Podczas zamawiania wizyty domowej, nie ma możliwości wykupienia realizacji badań w trybie CITO.  Podczas wyboru badań, przy każdym z nich widnieje informacja o czasie oczekiwania na wynik, podana w dniach roboczych i należy się nią sugerować, szacując czas oczekiwania na wynik badania. 

Czy badania wykonywane są w ramach NFZ?

Nie. uPacjenta jest firmą prywatną, dlatego by skorzystać z usługi, niezbędne jest uiszczenie opłaty. 

Jaki jest czas oczekiwania na wizytę na terenie mojego miasta?

Aby zapoznać się z najbliższymi dostępnymi terminami, należy wprowadzić adres, pod którym ma się odbyć wizyta domowa, na stronie: https://upacjenta.pl/domowe-badania-krwi/zamowienie oraz wybrać usługę i badania, jakie mają zostać wykonane. Po wykonaniu tych kroków system wskaże najbliższe wolne terminy wizyt domowych. 

Czy można zapłacić podczas wizyty?

W niektórych miastach istnieje możliwość płatności podczas wizyty, natomiast ilość dostępnych terminów i specjalistów jest mniejsza, niż podczas zamawiania wizyty za pośrednictwem serwisu uPacjenta.pl. Aby zamówić wizytę domową z opcją płatności gotówkowej, zapraszamy do kontaktu z infolinią: 22 120 18 80. 

Jak skonsultować wyniki badań?

Aby skonsultować wyniki badań laboratoryjnych, należy wejść na stronę https://upacjenta.pl/konsultacje, wybrać konsultację wyników badań i dokonać płatności. Koszt takiej analizy wynosi 49 zł. Odpowiedź od lekarza lub diagnosty może nastąpić już po 4 godzinach od momentu załączenia wyników badań. Konsultacje realizowane są za pośrednictwem specjalnie do tego przystosowanej, bezpiecznej platformy online lub telefonicznie.

Czy można zmienić termin lub odwołać wizytę?

Aby zmienić termin lub zrezygnować z wizyty domowej, prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres mailowy pomoc@upacjenta.pl lub o kontakt z infolinią: 22 120 18 80.

Czy można dodać pacjenta do zamówionej wizyty?

Istnieje możliwość dodania pacjenta już po zamówieniu wizyty. W tym celu należy zadzwonić na infolinię pod numerem 22 120 18 80 i podać dane dodatkowego pacjenta oraz informacje, jakie badania chce wykonać. Należy pamiętać, że w ramach jednej wizyty mogą być przebadane maksymalnie 3 osoby.

Czy można wykonać badania na CITO?

W uPacjenta nie wykonujemy badań na CITO.

Czy na wizycie domowej można wykonać badanie OGTT (krzywą cukrową)?

Ze względu na specyfikę badania OGTT (krzywej cukrowej) nie wykonujemy go na wizytach domowych uPacjenta i nie ma możliwości zamówienia go do domu.

Jak się sprawdziliśmy?

Czas oczekiwania na wyniki badań

Kontakt