FAQ - Konsultacje online uPacjenta

Natalia Molik Zaktualizowano przez Natalia Molik

Czym są konsultacje online w serwisie uPacjenta?

Konsultacja uPacjenta to odpłatna rozmowa z diagnostą lub lekarzem za pośrednictwem czatu online lub w postaci piętnastominutowej rozmowy telefonicznej. Można ją zakupić na stronie https://upacjenta.pl/konsultacje

Pacjent może wybrać między konsultacją profilaktyczną, w której specjalista zaproponuje odpowiedni zestaw badań na podstawie wywiadu, a konsultacją wyników, gdzie wykwalifikowany diagnosta oceni wyniki badań i zaproponuje kolejne kroki leczenia.

Jak zamówić konsultację ze specjalistą?
  1. Wejdź na https://upacjenta.pl/konsultacje i w Cenniku wybierz rodzaj konsultacji, który Cię interesuje. Kliknij przycisk 'Zamów'.
  2. Zarejestruj się w serwisie uPacjenta, podając swoje dane w formularzu. Tylko wtedy będziesz mógł skorzystać z konsultacji.
  3. Opłać zamówienie. Opłaty za konsultację dokonujesz przy pomocy karty lub przelewu.
  4. Rozpocznij konsultację i poczekaj na odpowiedź specjalisty. Specjalista udzieli Ci odpowiedzi w przeciągu 24 godzin od wysłania zapytania.
  5. Jeżeli dowiedziałeś się wszystkiego, zakończ konsultację i oceń ją, by ułatwić kolejnym pacjentom podjęcie decyzji.
Czy specjaliści konsultujący badania na platformie uPacjenta mają wysokie kompetencje?

Konsultacji udziela doświadczony personel medyczny, czyli osoby, które pracowały w sektorze ochrony zdrowia w Polsce minimum 10 lat. Przed zatrudnieniem specjalisty sprawdzamy jego uprawnienia: lekarza w izbie lekarskiej oraz diagnosty laboratoryjnego w KIDLu, oraz opinie na jego temat wśród innych specjalistów i pacjentów. Ponadto nasza platforma umożliwia ocenę przebytej konsultacji i konkretnego specjalisty, dzięki czemu możemy nieustannie poprawiać jakość świadczonych usług i kontrolować pracę specjalistów zrzeszonych na naszej platformie.

Ile trwa konsultacja?
  • W przypadku rozmowy telefonicznej - 15 minut.
  • W przypadku czatu online - nie ma ograniczeń co do ilości wysłanych słów i czasu trwania rozmowy. Konsultacja online może być zakończona zarówno przez użytkownika jak i przez diagnostę.
Czy jest możliwość konsultacji z wybranym specjalistą?

W przypadku płątnej konsultacji istniej możliwość wyboru specjalisty. Jednak należy pamiętać, wówczas czas oczekiwania na odpowiedź może być dłuższy, ale nie przekroczy 48h.

Jak wgrać wyniki do systemu?

Wyniki do systemu mogą wgrać pacjenci, którzy zakupili Konsultację w Pakiecie Badań lub Konsultację Wyników. Wystarczy zalogować się do swojego Panelu Pacjenta w oknie Nowej Konsultacji.

Wyniki do systemu wgrywa się z komputera (dostępne rozszerzenia to xls, doc, pdf, jpg). Maksymalny rozmiar wgrywanego pliku nie może przekraczać 10 MB.

Skąd mogę wiedzieć, że specjalista odpowiedział mi już w systemie?

Serwis uPacjenta Konsultacje oferuje możliwość rozmowy na czacie ze specjalistą. W takiej sytuacji po wysłaniu zapytania i opłaceniu konsultacji czekamy na odpowiedź maksymalnie 24h, ale często zdarza się, że dyżurujący specjalista odpowie na nasze zapytanie szybciej. Wtedy otrzymamy o tym informację na podany adres email, z którego bezpośrednio będziemy mogli przejść do naszej konsultacji.

Na czym polega czat z specjalistą?

Czat z specjalistą polega na rozmowie przy użyciu komputera lub urządzeń mobilnych (smartfonów) na platformie uPacjenta.

Jak przygotować się do konsultacji?
  • Konsultacja Profilaktyczna nie wymaga szczególnego przygotowania Pacjenta do rozmowy ze specjalistą, tutaj istotna jest świadomość własnego samopoczucia, stylu życia i oczekiwań.
  • Przy wyborze trybu Konsultacji w Pakiecie Badań jak i Konsultacji Wyników należy wgrać plik z wynikami badań do systemu oraz opisać źródło problemu m.in. powód wykonania badań, czy Pacjent stosuje jakieś leczenie, choruje na coś przewlekle, jaki prowadzi tryb życia lub jaką dietę stosuje.
  • Jeżeli użytkownik preferuje rozmowę telefoniczną to powinien najpierw udostępnić plik lub wyniki parametrów na czacie, a następnie zaznaczyć w oknie czatu, że oczekuje konsultacji telefonicznej.
Czy usługa konsultacji jest dostępna tylko dla osób wykonujących badania laboratoryjne w punktach pobrań Diagnostyki?

Nie, usługa konsultacji jest dostępna dla wszystkich, którzy mają problem z doborem badań laboratoryjnych lub analizą ich wyników, zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym.

Ile kosztuje jedna konsultacja?

Koszt jednej konsultacji zależy od wybranego trybu. Konsultacja Wyników, która zawiera szczegółową analizę wyników badań laboratoryjnych przez wysoko wykwalifikowanego specjalistę, kosztuje 49 zł. Natomiast Konsultacja Profilaktyczna, czyli jednorazowe doradzenie badań laboratoryjnych przez specjalistę na podstawie opisanych przez Pacjenta objawów, kosztuje 29 zł.

Jak mogę dokonać płatności za konsultację ?

Po naciśnięciu na ekranie przycisku „Opłać Konsultację” następuje przekierowanie do firmy PayU. Jest to sprawdzona platforma płatnicza obsługująca wiele serwisów internetowych w Polsce. Możliwe jest też dokonanie przelewu tradycyjnego. Aby uzyskać potrzebne do przelewu dane, należy skontaktować się z obsługą serwisu pisząc na: pomoc@upacjenta.pl

Po dokonaniu płatności na stronie DotPay i zaksięgowaniu jej w systemie następuje przekierowanie z powrotem na platformę uPacjenta i wysyłany jest email z potwierdzeniem uzyskania opłaty. Po zaksięgowaniu wpłaty przychodzi również informacja do naszych pracowników, którzy dzwonią lub odpowiadają na czacie na zadane pytania maksymalnie do 24h (za wyjątkiem wyboru przez użytkownika konkretnego specjalisty, wtedy czas odpowiedzi wydłuża się do maksymalnie 48h).

Co w momencie, kiedy płatność się nie udała?

W momencie, w którym płatność nie została zaksięgowana i pojawił się o tym komunikat na ekranie należy spróbować ponownie dokonać opłaty. Jeżeli za drugim razem transakcja się nie powiodła proszę skontaktować się z naszym biurem obsługi klienta pod adresem email: pomoc@upacjenta.pl

Zakupiłem w e-sklepie firmy Diagnostyka pakiet badań z konsultacją w cenie, jak anulować standardową opłatę za konsultacje w systemie uPacjenta?

Aby zrealizować konsultację zakupioną razem z pakietem badań w e-sklepie firmy Diagnostyka Laboratoria Medyczne, należy z dostępnych trybów konsultacji w serwisie wybrać Konsultację w Pakiecie Badań. Po dokonaniu rejestracji w portalu, pod komunikatem o konieczności zapłaty, w miejscu do tego przeznaczonym, należy wpisać 15-cyfrowy identyfikator zamówienia z Vouchera na badania otrzymanego od firmy Diagnostyka. Poprawne wpisanie kodu anuluję opłatę, a Ty będziesz mógł skontaktować się ze specjalistą.

Zakupiłem konsultację w ramach akcji promocyjnej Diagnostyki „Droga do Zdrowia”, jak anulować standardową opłatę za konsultacje w systemie uPacjenta?

Aby zrealizować konsultację zakupioną razem z pakietem badań w akcji promocyjnej „Droga do Zdrowia”, należy z dostępnych trybów konsultacji w serwisie wybrać Konsultację w Pakiecie Badań. Po dokonaniu rejestracji w portalu, pod komunikatem o konieczności zapłaty, w miejscu do tego przeznaczonym, należy wpisać kod promocyjny umieszczony na końcu ogólnej interpretacji lekarskiej w systemie wyniki.diag.pl. Poprawne wpisanie kodu anuluję opłatę, a Ty będziesz mógł skontaktować się ze specjalistą.

Czemu moja konsultacja jest z diagnostą, a nie lekarzem? Czy diagności są kwalifikowani do konsultacji badań laboratoryjnych?

Diagnosta laboratoryjny posiada pełne kompetencje do konsultowania wyników badań i udzielania porady w zakresie doboru badań.

Zgodnie z Art. 2. Ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku czynności diagnostyki laboratoryjnej obejmują oprócz wykonywania badań laboratoryjnych:

4) wykonywanie oceny jakości i wartości diagnostycznej badań (...) oraz laboratoryjnej interpretacji i autoryzacji wyniku badań;
5) działalność naukową i dydaktyczną prowadzoną w dziedzinie diagnostyki laboratoryjnej.

Każdy diagnosta udzielający konsultacji w serwisie uPacjenta posiada aktualną licencję do wykonywania zawodu, co jest weryfikowane w Krajowej Izbie Diagnostów Laboratoryjnych.

Jak się sprawdziliśmy?

Jakie badania wykonać?

Kontakt